I Will Follow You...(^___^)

Sunday, January 8, 2012

NurQaseh Quickie - Demo sana-sini

                                                            Gambar Hiasan tingkap bilik

Aku sangat2 tak faham. Kenapa student IPT sekarang sangat menyokong demo?
Kalau demo yang berkenaan kepentingan Islam, atau kepentingan akademik, aku boleh terima lagi. Tapi, demo untuk menyokong politik pun mereka sokong, apa kes? Siap kutuk2 mahkamah dan hakim. Kata semuanya tipu, segala bagai. Kawan2 yang terdekat dengan aku pun sama saja. Aku sangat2 tak faham.
Aku cuma pegang kepada 1 prinsip, iaitu

"Aku takkan buat sesuatu yang aku tak pasti kebenarannya."

Ini termasuklah memfitnah sesuatu organisasi atau individu, menyokong mana2 pihak, atau mengeluarkan kata-kata yang berat sebelah. Siapa kita untuk berkata orang itu bersalah atau tak? Siapa kita untuk berkata orang ini buat tuduhan palsu atau tak? Siapa kita untuk berkata orang itu merasuah atau tak? Lain lah kalau kita memang nampak kejadian sebenar di depan mata kita sendiri.

No comments:

Post a Comment