I Will Follow You...(^___^)

Saturday, October 22, 2011

Sahabatku......


Hari ini ku menangis lagi
Aku kecewa, terluka
Kerna sahabat ku kini
Pergi menjauhi

Bukan aku tak cuba,

bukan aku tak berdoa
Supaya persahabatan kita,
kekal harmoni selamanya


Namun apakan daya
Aku insan biasa tak punya apa-apa
Dan, kau tak pernah cuba
mengerti apa yang ku rasa


Aku mencari sahabat sejati
yang bisa bersamaku
Bukan sekadar didunia, 
tapi juga diakhirat sana


Kini ku sedar, kau bukan yang ku cari 
Aku hanya penyeri disaat kau sendiri
Kau melangkah pergi disaat aku berduka
Kau kembali pabila tiada teman berbicara


Kau bukan sahabat sejati
Aku ditolak ketepi 
setelah kau jumpa teman baru
Kini, dialah keutamaanmu


Kau bukan sahabat sejati
Aku dibiarkan menangis sendiri
Tanpa teman disisi
Sepi


Bukan niatku untuk mengungkit
Tapi sekadar meluahkan
Segala rasa yang terpendam
Tak mampu ku tuturkan


Aku cuma insan biasa
Tak punya apa-apa
Aku tak ingin menangis lagi
Aku akan pergi menjauhi


Terima kasih atas segalanya
Takkan ku berpaling lagi
Tak inginku mengganggu mu lagi
Kaulah sahabat yang ku sayangi....


(Hak cipta terpelihara : Nur Qaseh)




p/s : aku bukan ahli sastera..tak mampu berpuisi bermadah segala...sekadar luahan hati yang lara...

No comments:

Post a Comment