I Will Follow You...(^___^)

Wednesday, April 27, 2011

Tegur salah...tak tegur pun salah...

Hari ni aku nak meluahkan perasaan....bukan pasal cinta, tapi pasal kawan2...
haa...ni dh post ke-3 kot pasal kawan...
Aku rasa, ramai lagi orang yang ada masalah, sama macam aku...
Macam yang aku pernah post dulu, pasal kawan aku yang suka membazir air....hari ni, still tentang masalah yang sama....MEMBAZIR air......
Aku cuma menegur (untuk kali yang ke berapa pn aku tak ingat), dengan harapan, dia akan berusaha untuk berubah...tapi sebaliknya yang berlaku...ayat yang sama still dia gunakan....

        "Dah terbiasa la...nak buat macam mana..."

ish...geram aku dengar ayat, macam 2...the main point bukan pasal dah terbiasa atau tak, tapi, cuba untuk berubah ke arah yang lebih baik...takkan 2 pun tak faham...kalau nak bercakap pasal agama, dia lebih arif berbanding aku...takkan tak tahu, MEMBAZIR ADALAH AMALAN SYAITAN....

Lepas aku tegur 2, mula la tarik muka....terus diam membisu, tak cakap dengan aku dah.....suka hati la kalau nak terasa...selama ni aku terasa dengan dia, aku tak tarik muka pun...
Then, tiba2 aku dapat sms...dia kata, mintak maaf kalau aku terasa hati masa dia tarik muka tadi...n dia cakap lagi, dia rasa sedih bila aku tegur....dia rasa macam dia budak2 yang sentiasa perlu di ajar...n dia terasa macam tak berguna...

Aku tak paham kenapa sampai ke situ pulak dia fikirkan...Dalam Islam pun, kita digalakkan saling tegur menegur sesama kita, bukan bermakna bila ditegur, kita memang manusia paling teruk....Teguran cuma untuk tujuan mengingatkan.....takkan tak tahu...pelik betul....dah la..malas aku nak tegur lagi...lepas ni, kalu bil air umah sewa melambung tinggi, jangan tanya kenapa...kalau tanya jugak, nantikan jawapan terbaik dari aku......

Mood : kecewa+sedih+keliru......=(

No comments:

Post a Comment